Bu seneki üçüncü tatilime ailemle beraber çıktım. İlki arkadaşla beraber çıktığımız Antalya tatiliydi. İkincisi yine arkadaşlarımızla beraber çıktığımız Erikli tatiliydi. Üçüncüsü ise ailemle beraber çıktığım Erikli' ye 10 km uzalıkta bulunan Yayla tatili. Aslında 24 yaşımda olmam sebebiyle aile ile beraber çıkılacak bir tatile ilk başta pek sıcak bakmıyordum. Bunun nedeni genel olarak benim yaşlarımdaki genç insanların bazı bazı şiddetli olarak hissettiği bağımsızlık duygusudur. Bağımsız olmak isteriz ve bunu da ilk etapta ailemizden ayrılarak başarabileceğimizi düşünürüz. Yayla köyü Trakya bölgesinde yaşayan insanlar için kısa bir yolculuktan sonra ulaşılabilecek bir mesafede. Biz Kırklareli' nden kendi aracımızla 3.5 saatte geldik. Köy dediğime bakmayın yerleşim yeri olarak Edirne/Keşan' a bağlı bir köy ama Yayla sahiline doğru ilerledikçe bir çok yazlıktan oluşan tatil siteleri var. Diğer tatil beldeleri gibi kiralık ev, pansiyon, oda, otel tarzı yapılar pek yok ya da ben çok fazla görmedim. Bunun yerine kişilere ait yazlıklar var. Bu yazlıklarda kişiler aileriyle beraber kalıyorlar. Eğer yazlık sahibi gelmezse onun yerine akrabaları veya kişinin arkadaşları geliyor. Yayla' nın denizi ise ilk etapta kayaların çirkinleştirdiği kıyı şeridinden sonra Saros körfezinin muhteşem nimetlerinden yararlanan oldukça güzel bir deniz. Plaj kısmı çarpık yapılaşma sebebiyle kötü durumda ve plaj da pek alan yok. Ama ileride belki güzelleştirilebilir. Gece hayatı yönünden oldukça yetersiz durumda. Ama bunu aramayan insanlar için genede güzel. Yollarının güzelleştirilmesi kesinlikle gerekli. Işıklandırması konusunda da çalışmalar yapılması gerekiyor. Eğer benim gibi kafa dinlemeyi seven birisi iseniz Yayla' da birkaç gün kalmanızı tavsiye ederim. Ama eğer daha fazlasını arıyorsanız 10 km uzalıktaki Erikli sizin için uygun olacaktır.

0 yorum:

Yorum Gönder